A hatékonyságért nyeld le a békát! Elgondolkodtál már azon, hogy mi alapján rendszerezed a napi teendőidet? Mutatjuk a ,,nyeld le a békát” technikát, ami hasznos lehet, ha a lehető leghatékonyabban szeretnéd beosztani az energiádat, legyen szó tanulásról vagy munkáról!
A ,,nyeld le a békát” technika lényege, hogy a hatékonyság érdekében érdemes a legnehezebbnek megítélt feladatot elsőként elvégezni. Alkalmazhatod tanulás, munka vagy házimunka során is. Végezd el azt, ami a legnagyobb feladatnak tűnik első blikkre!
A produktivitás szempontjából fontos tényező az énhatékonyság: Az énhatékonyság az abba vetett hit, hogy képesek vagyunk elvégezni a feladatainkat és alkalmazkodni a kihívásokhoz.
Hajlamosak vagyunk a nehezebb feladatokat halogatni és a nap folyamán későbbre, vagy a következő napra halasztani azokat. Vajon miért? Idegenkedünk tőlük, mert fárasztónak vagy ijesztőnek gondoljuk őket?
Lehetséges, hogy a halogatás hátterében áll egy olyan elképzelés is, hogy a hatékonyságot növelheti, ha könnyebb feladatokkal kezdünk és ezzel felépítjük az énhatákonyságunkat a legnehezebb feladat előtt. Elvégre például az iskolában is egyre nehezedő sorrendben tanulunk meg komplex jelenségeket, gondoljunk például a matematikára.
Annak ellenére, hogy hajlamosak lehetünk inkább nehezedő sorrendbe rendezni a teendőinket, kezdjünk inkább a legnehezebbel! Ettől nem csak, hogy megnő az énhatékonyságunk, de nagyobb a valószínűsége annak is, hogy az idővel elfáradás ellenére még lesz motivációnk és energiánk a könnyebb feladatokra.
A bejegyzés forrása: https://www.instagram.com/p/C_kCzotiPI6/
A bejegyzést készítette: Kreitli Fanni, Pszichodiák Alapítvány
Kreitli Fanni bejegyzései: https://www.instagram.com/explore/tags/ pszichodiakn /
Pszichodiák Alapítvány bejegyzései: https://www.instagram.com/pszichodiak/
Pszichodiák Alapítvány Szerkesztőség
Hivatkozás formája:
📚 Kreitli F. (2024). A hatékonyságért nyeld le a békát! Pszichodiák Alapítvány, Budapest, 2024.09.06.
❓ Miről olvasnál még szívesen?
Írd meg nekünk!
Felhasznált forrás:
▫️ Habbert, R., & Schroeder, J. (2020). To build efficacy, eat the frog first: People misunderstand how the difficulty-ordering of tasks influences efficacy. Journal of Experimental Social Psychology, 91, Article 104032.